Hoe Schorem scoorde op social media

Schorem wordt door sommigen beschouwd als de barbier die de wereldwijde groomingtrend heeft ontketend. “Wij staan in ieder geval in de hoogste regionen van de voedselketen”, vertelt oprichter Robert-Jan (‘Bertus’) Rietveld in het maartnummer van RetailTrends.

“Het is moeilijk te geloven, maar die wereldwijde hype hebben we aan Facebook te danken. Eigenlijk zijn we superslim geweest, zonder per se slim te zijn geweest. Snap je wat ik bedoel?”

Schorem krijgt klanten uit alle hoeken van de wereld en heeft op Facebook bijna één miljoen fans. Sommigen wachten vijf uur op een knipbeurt, buiten voor de ruit van de shop aan de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. “Die hysterie was nooit onze bedoeling, wij wilden gewoon lekker knippen”, zegt Rietveld. “Maar ik zei ook: ze kiezen er zelf voor om onze zaak als een bedevaartsoord te zien.”

Lees het artikel op RetailWatching.nl

 

Enkele voorbeelden:

Rietveld begon met geinige plaatjes…

 

De liefde voor whiskey wordt massaal gedeeld.

 

De barbier vertelt veel over zichzelf…

…en over zijn gereedschap.

Foto’s zijn niet zelden ware kunstwerken.